Linda lijnt. Tips en een compleet dagmenu

Linda Lijnt, tips en een dagmenu

Dagmenu. Linda Lijnt. Had je het al gehoord? Linda (de Mol, weet je wel) die vindt zichzelf te dik. Ze vindt dat ze keihard moet lijnen. En dat gaat ze vanaf maandag 20 maart doen, dat gaat ze niet alleen doen maar met nog 54.000 anderen. Op de speciale Facebook pagina LINDA lijnt. kun je registeren. Je ontvangt dan 6 weken lang vlogs van Linda, waar ze al haar dieet momenten met je deelt. Ook haar weegschaalmomenten. Zo heeft ze stok achter de deur. Linda kan ook wel wat tips en een dagmenu gebruiken.

Nou heb ik altijd rond dit tijd van het jaar de drang om af te vallen. Ineens is het besef dat het nog maar een paar maanden is voor de zomervakantie. Moet je weer in bikini. Bikiniproof, zoals dat wordt genoemd. Ja ja het zal allemaal wel. Zomer komt eraan, mag allemaal wat bloter dan in de winter, dus ja die winterkilootjes moeten er vanaf. Vorig jaar rond deze tijd had ik het ook in mijn hoofd en begon ik aan het Your 50 days of Green Happiness avontuur. Je weet wel dat boek van die twee meiden, Merel en Tessa. Inderdaad ja, die twee van dat ei verhaal een poosje terug.

Ik heb het dieet gevolgd. Niet zo heel strak volgens het boek allemaal, beetje gesmokkeld. Okay 6 weken Green happiness werden vijf weken,  geen vlees werd wel een beetje vlees en geen ei, wel een ei dus in grote lijnen heb ik mij er aardig aan gehouden. En ik zal je vertellen Linda. Ik viel er vanaf. Net even die vijf kilo wat even teveel was  Alleen dit was voor mij niet vol te houden. Voor 6 weken prima, maar het lukt mij niet om dit als “way of life” aan te houden. Onmogelijk. Zeker met een gezin met twee kinderen die eten echt geen pompoen, kikkererwten of Boerenkool chips. Wat trouwens heel lekker is; die Boerenkool chips.

En nu zijn we een jaar verder. En volg ik de dagmenu’s niet meer uit het boek. Het boek ligt ergens in de kast. Soms dan pak ik nog weleens een mix van vanalles en dan hoop ik dat ik dat rond de 1500 calorietjes zit. Want dan begin je volgens mij een beetje af te vallen. In het begin hield ik het nog allemaal bij in zo calorieën app, maar al heel snel was het natte vinger werk hoor.

Misschien heb je er wat aan Linda.

Zo’n dagmenu wat ik ongeveer 1x in de week probeer te eten ziet er als volg uit Ik hou niet van crashdieeten. Ik moet wel wat eten anders word ik chagrijnig. En dan ook een beetje lekker graag. Dus misschien heb je wat aan dit dagmenu.

Ontbijt

Groene smoothie (banaan, handje spinazie, sinasappeltje, havermout) Die havermout doet het e’m! Ik red het tot lunch! Zonder te snaaien. Drink het langzaam op. En ik kan er zelf mee sporten.

Lunch

Om twaalf uur heb ik echt wel trek hoor. 2 volkoren sneetjes met Hummus, beetje versierd met Alfalfa, komkommertje en tomaatjes. Soms neem ik van die speltcrackers. Wat kan ik dan zo’n “saaie” boterham waarderen.

Tussendoor

Hier word ik altijd wel blij van het tussendoortje! Fruit of plakje bananenbrood. De bananenbrood maak ik als ik tijd heb in het weekend, snij ik in plakjes en vries het in. Ik zou de roomboter wel laten …helaas.

Avondeten

Zoete aardappelstamppotje (zoete aardappel, kersttomaatjes, wat walnootjes, handje verse spinazie, kruiden na smaak, beetje fetakaas) Nee je leest het goed, stamppot zonder worst of spekjes. Klinkt best saai? Maar deze is echt lekker hoor, zeker met de fetakaas goed tedoen.

Bij de thee

Dit vind ik altijd een moeilijk momentje. Ik wil gewoon iets bij m’n thee. Liefst chocolade natuurlijk, als ik op dreef ben een hele reep. Maar dat is niet slim. Denk aan die bikini. Een overheerlijk krokant havermout koekje mag best, homemade natuurlijk! En dit is echt een toppertje hoor.

Nee geen chips, worst of een stukje kaas.  Beste tip is dan, ga maar gewoon lekker vroeg naar bed. Is het snel morgen.

Kijk, Linda. Ik weet het allemaal wel, maar volhouden is zo moeilijk. Dus ik ben blij dat we dit een beetje met z’n allen kunnen doen. 6 weken lang tips en een vlog, lijkt mij gezellig. Ik denk dat ik het veel beter vol kan houden zo. Ik heb er zin in!

Lijkt het jullie ook wat? Lijnen met Linda?

Ook leuk om te lezen.

17 comments

  1. Wist wel dat Linda ging lijnen maar niet dat ze ook ging vloggen en tips zou geven. Ik ga me zeker registreren, want stiekem was ik al begonnen met minder eten en viel ik al 3,5 kg af 🙂 Alleen ik ben niet van de smoothies en havermout en zo.
    Marieke onlangs geplaatst…Weekendoverzicht #11My Profile

  2. Wat goed van jou! Volhouden is hier ook een dingetje. Nog nooit in mijn leven hoeven lijnen maar de zwangerschapskilo’s na je 30e gaan er niet vanzelf af. Helaas. Ik ga je volgen en motiveren? Je kunt t! Succes!

  3. Die kilo’s blijft iets vreselijks… ik had me al aangemeld. Kilo er af en in het weekend er weer bij. Pfff blijf bezig. Een slanke den zal ik nooit worden, bikini proof ook niet echt. Maar ach iets er af en op safari ga ik toch niet zwemmen. Dus… eigenlijk niet echt nodig bedenk ik me. Nooit meer naar de zon, hi hi. (Ik draaf door, sorry)

  4. Zodra ik de chips laat staan ben ik denk ik na twee weken de te veel aan kilo’s al kwijt zijn. Ooit laat ik die zak chips staan. Maar nu niet. Succes met afvallen.

  5. Pffff, Linda doet mij gewoon na 😉

    Ik ben al meer dan een half jaar bewust op mijn voeding aan het letten.
    Niet echt op dieet, maar mijn voedingsgewoonten aan het veranderen.

    Ik doe het ook gewoon op de manier die mijn diëtisten me voorleggen. Dat lijkt te werken. 😉

  6. Ik volg nog steeds mijn BenFit programma, maar ik val niet meer af. Dus komt het nu aan op sporten en dat gaat nog niet zo super met mijn bekkenklachten. Mijn streven is dus om niet aan te komen en liefst af te vallen. Ik ga Linda wel volgen want wie weet komen er nog leuke receptjes voorbij!
    Karin onlangs geplaatst…Verslag: I Love Beauty Event 2017My Profile

  7. Tja een nieuw eetpatroon vinden, daar gaat het eigenlijk gewoon om. Gelukkig is mij dat ondertussen gelukt, maar het heet ook even geduurd voordat ik de juiste modus vond.