effe klagen

Mag ik eff klagen! Vandaag had ik “ME” time en daar verheugde ik mij dan ook al een week op. Yes finally! Kijk de meiden al bijna de deur uit. Snel de meiden naar school gebracht en hup gelijk door naar Rotterdam, om nog even de laatste vakantie inkopen tedoen, voor mijzelf. Mijn motto deze ochtend: veel voor weinig!  Ik was al kwart voor tien in Rotterdam en uiterlijk half drie moet ik de stad verlaten om weer fris en fruitig op het schoolplein te staan, dus een beetje speed shoppen wel.

Mijn eerste shop was de H&M, dat ging aardig. Mijn shopbag was zo gevuld en het was nog zooo rustig dus gelijk door naar de paskamers. Ik had meer dan zeven items in m’n shopbag. Staat daar een ultradun grietje, met kleertjes aan, waarvan ik de mode al helemaal niet meer van begrijp. Ik denk een jaar of twintig met een chagrijnige hoofd en zegt tegen mij;  “tas zelf legen, en niet meer dan zeven stuks”. Ik zei al bijna “yes sir, no sir!” Met een ijzige stem zeg ik expres “GOEDEMORGEN” en tel de items expres hard en duidelijk op. Zeven stuks! En de rest kom ik straks wel passen, zeg ik nog even met een overdreven vriendelijke toon. Jezus wat een mens! Kijk als je hier nou al heel de dag staat, kan ik mij nog een beetje voorstellen dat je het gehad heb, maar serieus je bent net open. Ik heb “me”time ja! Doe een beetje aardig.

Winkel twee, WE fashion. Sta ik bij de kassa, ook weer zo’n chagrijnig kind met een houding van; “ik ben mevrouw WE fashion” wilt u er een tas bij?  Nee hoor past hier wel bij. Ze leg de tas neer. Ze vouwt de boel op en dat is het! De kleding mag ik zelf in de tas doen. Hoppa zoek het uit met je tasje. Zeker gepikeerd dat ik het in een H&M tas doe.

“ME”time gaat hard! Even snel naar de Hema voor koffie, als ik klaar ben wil ik mijn dienblad netjes wegbrengen op het karretje, staat daar een griet met een knot die nog groter is dan haar hoofd zelf, die de boel aan het opruimen is en pakt mijn dienblad aan, zonder maar boe of bahh te zeggen en kijkt mij niet eens aan. Dus ik zeg; ALSJEBLIEFTTTT!  En zeg ik nog even; “dan zeg je; DANKJWELLL!” Mijn kleuter hoeft ik dit niet meer eens te zeggen mevrouw knot!

Onbeschoft winkelpersoneel! Echt irritatie nummer een! Hallo zeg, ik heb mijn shopmomentje! De dag is nog maar net begonnen en je kijkt al zo! Je mag blij wezen dat ik je winkel kom bezoeken.

Volgende keer lekker weer online shoppen en dit soort winkels lekker vermijden.

Wat is jouw nummer één winkel ergernis?

Ook leuk om te lezen.

17 comments

  1. Oooh ik had echt zo een herkenbare dag! Na drie winkels ook opgegeven en huiswaarts gekeerd, na een namiddagje werken besloot ik dan maar online te shoppen 😉 stradivarius, zara, zalando, cos, massimo dutti , … thank god dat mijn zeteltje zoveel liever is voor mij ..
    Zelf werk ik in de verkoop en ik hecht zoveel belang aan klantvriendelijkheid, ik zou echt niet willen dat ik iemand met een rot gevoel naar huis stuur ..

    1. Wat zonde is dat dan toch hè? Ik dacht precies hetzelfde, andere keer maar weer gewoon makkelijk online shoppen, maar ik vind het ook heerlijk om gewoon fysiek te gaan winkelen, helaas kom je dan weleens dit soort figuren tegen.
      Firma mama onlangs geplaatst…effe klagenMy Profile

  2. Meid heb jouw verhaal gelezen,toch te erg ze zijn tegenwoordigook niet meer klantvriendelijk.ik moet er zelf ook nog aanwennen,dat je niet bij iedereen een tasje krijgt en dat je kleding of wat maar ook zo in je tas stop.Ja tijden zijn veranderd!

    1. Nou inderdaad. Waren ook echt jonge meiden met een ongeïnteresseerde houding. Nog net geen kauwgom in hun mond. Waarschijnlijk zien ze het belang van klantvriendelijkheid niet in.
      Firma mama onlangs geplaatst…effe klagenMy Profile

  3. Ik werk zelf in een winkel. En ben nog wel klantvriendelijk 😉
    Balen dat dit soort ervaringen er voor zorgen dat je niet meer fysiek gaat shoppen. Maar ik begrijp het wel. Zelf kom ik ook dit soort nare mensen tegen. Het lijkt of het een hele generatie is. Jammer.
    Marlinda onlangs geplaatst…Lang leve de zomer swap | Deel IIMy Profile

    1. Het is natuurlijk ook niet altijd, gelukkig. Maar deze ochtend was wel echt de druppel. Drie “stuks” op een rij. Dan denk ik wel “bij dit soort ketens shop ik liever online hoor!”
      Firma mama onlangs geplaatst…effe klagenMy Profile

  4. Haha, dat is ook echt vervelend. Vervelend winkelpersoneel overkomt mij niet zo vaak. (Zou dat het verschil met Brabant zijn?) Maar ik kan me er erg aan ergeren als mensen in het gangpad of de deuropening gaan staan kletsen en niet doorhebben dat niemand er nog door kan.
    Margriet onlangs geplaatst…Babykamer muurschilderingMy Profile

  5. Ja en dan vragen ze zich af waarom online zoveel meer klanten krijgt tegenwoordig.
    Ik vind het wel heerlijk om te lezen hoe je reageert, dat zou ik precies hetzelfde doen denk ik ! 🙂

    En soms moet je eens kunnen klagen, toch?!

  6. Hahahahahaha! Ik moest hier wel een beetje om lachen… zo herkenbaar! Ik shop ook liever online dan dat ik echt de stad in ga…. een van mijn grootste ergenissen… van die mensen die zo ongeveer op je rug gaan zitten als je in de rij staat… please geef me mijn ruimte, het gaat echt niet sneller als ik je in mijn nek voel hijgen.
    Daisy onlangs geplaatst…JulianatorenMy Profile

  7. Hahaha heel herkenbaar! En idd vij onbeschoft… Maar denk niet dat dit personeel er nu perse rouwig of blij om is of ze klanten hebben… Zij krijen toch wel betaald. Ik hou sowieso al niet van shoppe, die drukte altijd! Dus snap dat je voor een iets rustigere ochtend/middag hbt gekozen…

    Mijn grootste winkelergenis is trouwens in de rij staan.Niet omdat ik een geduld heb en niet even wil wachten, maar omdat er andere mensen achter me komen staan… Vreselijk! Sommige ensen gaan zooo dichtop je staan dat ikme afvraag of ze op mijn rug willen klimmen. Je bent echt niet eerder aan de beurt denk ik dan!